Avui acaba la XXXI edició de la Setmana del Mar amb la participació dels escolars del grup B del CEIP Cervantes, desena aula que ha passat aquest 2026 per les instal·lacions del Club Nàutic Sant Antoni. Ha estat, sens dubte, una de les edicions més atípiques pel constant protagonisme de les danes i el mal temps, que en les quatre primeres setmanes varen impedir que el programa previst de navegació i excursions pogués celebrar-se amb relativa normalitat. Els monitors del CNSA ho varen compensar preparant múltiples tallers i esdeveniments alternatius, però la realitat és que els escolars dels grups situats al principi del pla d’assistència visqueren una Setmana del Mar menys marinera del que es preveu.
A partir de la cinquena setmana es va tornar a la normalitat, però l’ocorregut ha fet que l’organització de l’Àrea Esportiva es plantegi la possibilitat de fer canvis i retardar el programa per a la següent edició. Encertar amb el temps no és tasca senzilla, per la imprevisibilitat que porta aparellada el canvi climàtic i l’absència de les minves de gener, que antany eren un fenomen constant. Aquesta estabilitat meteorològica s’aprofitava al màxim i fins i tot hi havia dies que convidava a nedar, però tot està canviant i la Setmana del Mar ha d’adaptar-se.
“Malgrat aquestes difícils condicions, el resultat positiu de les enquestes que contesten els escolars participants al final de l’activitat han deixat molt bon sabor de boca a l’equip de monitors. Per aquesta raó, tota l’organització volem agrair la seua comprensió i la bona comunicació que hi ha hagut en tot moment amb els centres per a portar a terme les activitats i recuperar dies perduts”, explica el director de l’Àrea Esportiva, Enrique Mas.
A partir del 15 d’abril donarà inici l’activitat ‘Un Dia a Formentera’, que substitueix a l’anterior ‘Un dia a la mar’. Gràcies a ella, els col·legis que es varen presentar a la fase d’accés i no varen accedir a la Setmana del Mar tendran l’oportunitat de viure una jornada especial a la pitiusa menor. Aquest dia faran una visita guiada per un educador mediambiental a les zones pròximes a la Savina, com recompensa al seu esforç i dedicació.

Cal recordar que per la Setmana del Mar, des del seu naixement, el 1996, ja han passat 15.000 alumnes. Enguany han estat 238 escolars de cinquè de primària, pertanyents a col·legis de tota l’illa, als quals s’hi sumaran els que viatjaran a Formentera el mes que ve.
Un dels aspectes més importants en l’organització de la Setmana de la Mar d’enguany ha estat aconseguir el manteniment del finançament que es necessita per al desenvolupament de l’activitat, sumant a més dos nous patrocinadors: Vibra Hotels i Galp. Tots dos s’han sumat a CaixaBank, Eroski i Baleària, juntament amb el suport institucional de la Conselleria d’Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa, l’Ajuntament de Sant Antoni i la Conselleria d’Educació del Govern Balear.



